Prednášky, besedy pre pedagógov MŠ, rodičov
Témy – podľa potrieb pedagógov MŠ alebo rodičov, napr.:
- Školská zrelosť, pripravenosť dieťaťa na vstup do školy
- Prevencia porúch reči, logopedická starostlivosť
- Dieťa so ŠVVP v MŠ, IVP, integrácia
- Výchova dieťaťa v rodine
- Problémy v správaní predškolských detí
- Kedy dovoliť deťom byť „On line“ …..
- Výchova dieťaťa s ADHD/ADD
Prednášky, besedy pre rodičov môžu byť realizované na tematicky zameranom rodičovskom združení podľa požiadaviek MŠ alebo rodičov.
Prednášky, besedy pre pedagógov ZŠ, rodičov
Témy – podľa potrieb pedagógov ZŠ (príp. rodičov), napr.:
- Celoškolský prístup k prevencii – cesta k vytváraniu atmosféry bezpečia na školách
- Triednicka hodina trochu inak – s cieľom posilňovania vzťahov medzi žiakmi, vytvárania atmosféry otvorenosti, dôvery, bezpečia v triede.
Forma: – teoretická prednáška pre učiteľov;
- priama realizácia triednickej hodiny s konkrétnou triedou za prítomnosti triedneho učiteľa.
Prednáška s besedou môže byť realizovaná samostatne alebo doplnená aj o realizáciu triednickej hodiny v konkrétnej triede.
- Školská pripravenosť, zápis do prvého ročníka, adaptácia dieťaťa na vstup do školy
- Rozvíjanie čitateľských zručností, čítanie s porozumením
- Psychologické a špeciálnopedagogické vyšetrenia – vysvetlenie jednotlivých odborných termínov, výstupy z vyšetrení, správy, odporúčania …..
- Vzdelávanie žiakov so ŠVVP, IVVP – jeho tvorba a vyhodnocovanie, hodnotenie a klasifikácia, dokumentácia integrovaných detí v ZŠ …
- Práca s dieťaťom s ŠPU
- Práca s dieťaťom s problémami v správaní (ADHD/ADD, správanie, emocionálne problémy, sy CAN …)
- Práca s dysfunkčnou rodinou
- Vzťah učiteľ – žiak, komunikácia
- Prevencia šikanovania, ako pracovať s triedou pri zistení šikanovania
- Prevencia látkových a nelátkových závislostí
- Zhubné spoločenstvá, sekty a kulty
- Rozvíjanie, posilňovanie vzájomných vzťahov v triede
- Efektívne učenie – efektívne zapamätávanie, typy učenia, pamäťové techniky, myšlienkové mapy, rozvíjanie kritického myslenia u žiakov
- Ako sa nezblázniť zo sociálnych sietí novinka
- Teambuilding pre pedagogický zbor novinka
Prednášky, besedy pre rodičov môžu byť realizované na tematicky zameranom rodičovskom združení podľa požiadaviek ZŠ alebo rodičov.
Prednášky, besedy pre pedagógov SŠ
Témy – podľa potrieb pedagógov SŠ (príp. rodičov), napr.:
- Celoškolský prístup k prevencii – cesta k vytváraniu atmosféry bezpečia na školách
- Triednicka hodina trochu inak – s cieľom posilňovania vzťahov medzi žiakmi, vytvárania atmosféry otvorenosti, dôvery, bezpečia v triede.
Forma: – teoretická prednáška pre učiteľov;
- priama realizácia triednickej hodiny s konkrétnou triedou za prítomnosti triedneho učiteľa.
- Vzdelávanie žiakov so ŠVVP na SŠ
- Vzťah učiteľ – študent, komunikácia
- Rozvíjanie, posilňovanie vzájomných vzťahov v triede
- Efektívne učenie – efektívne zapamätávanie, typy učenia, pamäťové techniky, myšlienkové mapy – možnosti využitia pri práci so žiakmi
- Rozvíjanie kritického myslenia u študentov
- Práca s problémovým študentom (ADHD/ADD, poruchy správania, emocionálne problémy, sy CAN …)
- Prevencia šikanovania, ako pracovať s triedou pri zistení šikanovania
- Prevencia látkových a nelátkových závislostí
- Zhubné spoločenstvá, sekty a kulty
- Ako sa nezblázniť zo sociálnych sietí novinka
- Teambuilding pre pedagogický zbor novinka
Prednášky, besedy s rodičmi môžu byť realizované na tematicky zameranom rodičovskom združení podľa požiadaviek ZŠ alebo rodičov.
Krízová intervencia na školách
Cieľ: poskytovať primárnu krízovú intervenciu pre deti, žiakov a pedagógov, ktorí boli svedkami, účastníkmi živelných pohrôm, dopravných a iných nehôd, samovrážd, prípadne poznali obete násilia.
- Skupinová krízová intervencia na školách − po rôznych traumatizujúcich udalostiach, ktoré sa nejakým spôsobom dotýkajú žiakov (ťažký úraz, úmrtie, obťažovanie príp. znásilnenie, prepadnutie, šikanovanie a pod.).
- Skupinová krízová intervencia žiakovi, študentovi so samovražedným zámerom a v skupine po samovražednom pokuse.
Cieľová skupina: žiaci a pedagógovia ZŠ
Rozsah: podľa aktuálnej potreby
Termín: priebežne
Supervízia pre pedagógov MŠ, ZŠ, SŠ, odborných zamestnancov škôl
Cieľ: získanie náhľadu na svoju odbornú prácu z inej perspektívy, vytváranie priestoru na zamyslenie sa, vlastná sebareflexia, prehodnotenie a zlepšovanie kvality svojej odbornej práce.
V supervízii môže ísť o riešenie konkrétneho problému (s dieťaťom, rodičom), ale aj o vzťahové problémy zasahujúce do odbornej činnosti s dieťaťom. Prebieha formou stretnutia so skúseným odborným zamestnancom CPPPaP – supervízorom (s dlhodobým výcvikom v supervízii) v neohrozujúcom, bezpečnom, pomáhajúcom prostredí a atmosfére.
Forma realizácie: skupinová supervízia – Bálintovská skupina, individuálna supervízia Rozsah: 90 minút
Miesto konania: škola, príp. CPPPaP (podľa dohody)